hirdetés

Számos betegségért felelős, és könnyű elérni...

"A cukor mérgező, annyira, mint a cigi!"

A kevés cukor nem nagy probléma - de a nagy mennyiség lassan öl. Világviszonylatban 35 millió halálesetért felelős a kutatók szerint, akik azt tartanák a legjobbnak, ha a cigarettához hasonlóan leredukálnánk a cukor használatát!

2012.02.03 08:15ma.hu
hirdetés

A cukor méreg, árusítását pedig olyannyira le kéne redukálni, mint a cigarettáét vagy az alkoholét - állítják kutatók. Arra figyelmeztetnek, hogy a cukros ételek és italok felelősek a betegségekért, beleértve az elhízást, a szívbetegséget, a rákot és a májproblémákat.

Véleményük szerint 35 millió halálesetet okoz a cukor világviszonylatban, veszélyes, ezért fogyasztását szabályozni kellene. Egy, a Nature szaklapban megjelent írás szerint a kevés cukor nem probléma, de a nagyobb mennyiség már lassú gyilkos.

Az amerikai szerzők figyelmeztetnek, hogy világszerte az elhízás az egyik legnagyobb gond, és a cukor nemcsak kövérré teszi az embereket, de megváltoztatja a szervezet anyagcseréjét, megemeli a vérnyomást, a hormonok egyensúlya szintén megváltozik és a máj is károsodik.

A károsodás a túlzott alkoholfogyasztással csaknem egyenlő mértékű - mellesleg a szeszes italok készítéséhez szintén van köze a desztilláló cukornak.

Robert Lustig vezető szerző, a gyermekkori elhízás szakértője a California egyetemről, úgy véli: az alkoholhoz hasonlóan a cukor is széles körben elérhető, mérgező, könnyű vele visszaélni és ártalmas a társadalomra.

A gyermekeket nem egyszerű testmozgásra és diétára szoktatni a cukros ételek mellett, ezért komoly szabályozásokra lenne szükség. A kutatók szerint meg kellene emeli a cukros szénsavas italok árát, árusításukat csak 18 éves kor felett engedélyezni és leredukálni az iskolai automatákban és büfélben a jelenlétüket.

A California egyetem munkatársa, Dr. Laura Schmidt elmondta: céljuk, hogy az emberek ne a cukorban gazdag ételeket válasszák, amelyek sajnos sokszor olcsóbbak és könnyebb hozzájuk jutni, mint az egészséges ételekhez.

A cukor fogyasztása az elmúlt 50 évben megháromszorozódott, és jelenleg több az elhízott ember a világon, mint az alultáplált.

Itt az ideje valóban elhinni, hogy a cukor nagyon káros az egészségünkre, és nem kell ahhoz irreális mennyiséget fogyasztani belőle, hogy ártson nekünk - teszik hozzá a kutatók.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Hogyan előzze meg a stroke-ot?
2012. máj. 17. 12:11

Több kóros értékre is fény derült - Stroke Nap 2012
2012. máj. 17. 10:41

Vészhelyzet - általános tennivalók
2012. máj. 17. 09:41

Szűkül a jövő évi gyógyszerár-támogatás
2012. máj. 17. 09:07

Hemofília
2012. máj. 17. 07:38

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.