hirdetés

A szélütés előbb jön, ha tele velük az étrend...

Transzzsír-mentes jó étvágyat a stroke ellen!

Nagyobb a szélütés kockázata azoknál az idősebb nőknél, akik étrendjében sok olyan étel szerepel, amely transzzsírokkal készül - állapították meg amerikai kutatók.

2012.03.01 13:10MTI
hirdetés

Az Annals of Neurology című szakfolyóiratban közzétett tanulmányhoz egy nagyszabású követéses vizsgálat adatait elemezték, amelyben összesen 87 ezer 50 és 79 év közötti nő vett részt.

Az eredmények értékelése azt mutatta, hogy azoknál, akik naponta 6,1 gramm transzzsírsavat vettek magukhoz ételeikkel, 39 százalékkal nagyobb volt az érelzáródás következtében kialakult szélütés előfordulása azokhoz képest, akik naponta csak 2,2 grammot ettek ezekből a zsírsavakból.

Az elfogyasztott teljes zsírmennyiség és a szélütés kockázata között nem találtak összefüggést a kutatók, ahogyan az ételekkel bevitt koleszterin mennyisége sem befolyásolta a rizikót.

Telített zsírsavak az állati eredetű élelmiszerekben fordulnak elő a természetben, míg a telítetlen zsírsavak lelőhelyei a növények.

Az ipari élelmiszergyártás során a telítetlen zsírsavakat sokszor telítik az úgynevezett hidrogénezéssel, hogy keményebb, ezáltal kezelhetőbb legyen a zsiradék.

Ezek a transzzsírsavak, amelyek közül a legismertebb a margarin. Az Észak-Karolinai Egyetem munkatársai azt is megállapították, hogy a sok feldolgozott ételt fogyasztó nők között nagyobb arányban voltak azok is, akik egészségtelen életmódot folytattak, keveset mozogtak, dohányoztak.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Tömés vagy valami más? Mi alapján dönt a fogorvosunk?
2013. máj. 22. 11:17

Tévhitek és félreértések az allergológiában
2013. máj. 22. 09:41

Az övsömör tünetei és kezelése
2013. máj. 22. 07:38

Gyógyszerszedés és alkoholfogyasztás
2013. máj. 22. 05:21

Az obstruktív bronchitis gyermekeknél
2013. máj. 22. 02:51

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.