Kis mennyiségben megakadályozza a szorongást
A "vörös hús átka"? - Nélküle jön a depresszió
Azok a nők, akik étrendjükből teljesen kihagyják a vörös hús fogyasztását, kétszer nagyobb valószínűséggel lesznek depressziósok és szorongók - állítja egy tanulmány.
2012.03.22 14:22ma.huMégsem akkora vétkes a vörös hús? Miközben tanulmányok sokasága állítja, hogy gyakori fogyasztása számos egészségügyi hátránnyal jár, úgy tűnik, a teljes elhagyása sem jó ötlet.
Egy új tanulmány szerint azok a nők, akik kiiktatják étrendjükből a vörös húst, sokkal hajlamosabbak rá, hogy depresszió és szorongás gyötörje őket.
Az ajánlott kis mennyiségnél is kevesebb bárány- és marhahúst fogyasztó hölgyeknél kétszer akkora eséllyel diagnosztizálnak valamilyen mentális problémát, mint azoknál, akik mértékkel, de esznek vörös húst - állapították meg ausztrál kutatók.
Tanulmányuk, melyet több, mint 1000 nő bevonásával végeztek, rámutatott, hogy teljesen csak a csirkehúsban és halban található fehérjére hagyatkozni sem annyira egészséges, mint azt korábban gondolták.

A vörös húsról a kutatók is úgy vélekedtek, hogy az rossz hatással van a mentális egészségre, mivel tanulmányok sora tett olyan felfedezéseket, hogy a vörös hús fogyasztása fizikai egészségügyi kockázattal jár. Ám kiderült, hogy valójában fontos lenne beiktatni az étrendbe - mondta Felice Jacka docens, a Victoriai Deakin egyetem munkatársa.
Az ajánlott mennyiségű vörös húst fogyasztó nőknél ugyanis nem volt tapasztalható, hogy nagyobb mértékben hajlamosak a depresszióra és/vagy szorongásra, mint akik egyáltalán nem ették azt.
"Még akkor is ez az eredmény jött ki, ha a nők teljes étrendjét tanulmányoztuk, azaz alapvetően egészséges étkezést folytattak, végeztek rendszeres testmozgást. Számításba vettük a dohányzást, a testsúlyt, a kort is" - tette hozzá Felice Jacka.
Meglepő módon a kutatók a fehérje egyéb formái - így a csirke, sertés, hal vagy a növényi alapú proteinek - és a mentális egészség között nem találtak kapcsolatot.
"A vegetarianizmus ugyanakkor nem magyarázat - mondta Jacka. - A tanulmányban résztvevők közül csak 19 nő volt vegetáriánus, és az eredmény ugyanaz lett akkor is, amikor őket kizárták az elemzésből."
Ugyanakkor érdekes, hogy amikor a kutatók arra kérték a résztvevőket, hogy rendszeresen fogyasszanak vörös húst, szintén a depresszió és szorongás megemelkedett valószínűségét tapasztalták.
Úgy tűnik, 3-4 kisebb (tenyérnyi) adag sovány vörös hús fogyasztása hetente igen fontos a mentális egészség szempontjából. A legjobb egyébként, ha a fűvel táplálkozó állatok húsát fogyasztjuk.
A tanulmányt a Psychotherapy Psychosomatics közölte.
Kapcsolódó írások:
- Alkohol és vörös hús: a vastagbélrák még inkább pusztít?
- A grillezés külön bűn? Vörös hústól lesz agresszív a prosztatarák
- Sokkal nagyobb a cukorbetegség esélye, ha esszük...
- Brit figyelmeztetés: óvatosan a vörös húsokkal
- Vörös hús: Mennyi a még nem ártalmas mennyiség?
- A vörös húst evők esélyesebbek a rákra?

Eurovízió: Tizedik lett ByeAlex, a pálmát a dánok vitték + KÉPEK!
Az idei Eurovízió győztese nem okozott váratlan meglepetést, a legtöbb fogadóiroda a dán Emmelie de Forestet várta az első helyre, ByeAlex 10. helyezése azonban sokakat meglepett, akárcsak a magas pontszámaink.
Eurovíziós Dalfesztivál
ByeAlex kísérői szerint a legjobb tíz közé kerülnek
ByeAlex képviseli hazánkat
Eurovíziós Dalfesztivál - indul a döntő
Utasként szenvedett sérüléseket
Mentőhelikopter vitte kórházba George Michaelt: autóbalesete volt
Rekorddöntésre készül a bűvész
Maratoni bűvészkedéssel emlékezik Lui mágus Rodolfóra
Nagy Sanyi és Kokó hiába vetett be mindent
Képek - Ha úriember, akkor Hajdu Steve a nyerő
Már csak a vállalkozói igazolványra vár
Két filmmel indítja orosz karrierjét Gerard Depardieu

Csak minden második kismama tud visszatérni korábbi munkahelyére
A gyesen, gyeden vagy egyéb gyermekgondozási szabadságon lévő nők felének van olyan munkahelye, ahová vissza tud térni dolgozni - derül ki a Tárki legfrissebb kutatásából.
Négy volt
Két órára csökkent a várakozási idő Záhonynál
Nielsen
Drágábban étkezünk - és kevesebbet
Az árvíz miatt eddig kevesebben horgásztak
Jó a halszaporulat a Tisza-tavon
Veszélyes árut szállítók is akadtak
Több mint négyezer járművet ellenőriztek - akadt egy-két kapás is
Lesodródtak az útról
Árokban landoltak a cigicsempészek
Súlyos bírságra számíthatnak
Feketemunkások ajánlkoztak be a NAV-hoz

A Fabry-szindróma - agykárosodást is okozhat
Ma Magyarországon 50 és 100 közé tehető a Fabry-kórosok száma. Sajnos, nehezen diagnosztizálható, általában fiatal fiúkban jelentkezik: fáradékonyak, nem szívesen mozognak.
Napi horoszkóp - 2013. május 19.
Napi előrejelzés 12 jegy számára
Pollenhelyzet
Erősödik a pázsitfűfélék pollenszórása
A test mestersejtje
Emberi őssejteket klónoztak - 15 év próbálkozás után
Sikeres kongresszusi pályázatok
2017: Nemzetközi Alzheimer Kongresszus hazánkban
10 ezer fiatalt vizsgáltak
Sok gyerek túlsúlyos - aki túl sovány, arra nem is figyelünk?!
Pollenhelyzet
Erősödött a pázsitfűfélék pollenszórása

Több tízezren tekintették meg a cseh koronázási ékszereket
Több mint 30 ezer ember tekintette meg a cseh koronázási ékszereket, amelyeket tíz napra állítottak ki a prágai Hradzsin legdíszesebb termében, az Ulászló teremben.
A legjobb filmterv EU-díját
Cannes - dán rendező nyerte el a MEDIA-díjat
Mario Vargas Llosa drámája
Ezeregy éjszaka Kolozsváron
A német császár utolsó lakhelye
Múzeum lesz II. Vilmos otthonából
Passiójáték
Utcaszínház Szombathelyen
Özönvíz
Cannes - kihalt teraszok, megtelt nézőterek
Kisebbségi lét
Duna menti németek - kiállítás a Néprajzi Múzeumban

Feloldották az útlezárást a 3-as főúton
Ismét járható mindkét irányban a 3-as főút Gödöllő térségében, ahol vasárnap dél körül egy motoros személyautóval ütközött, egy ember életét vesztette, és többen megsérültek.
Major Benedek érzi a kihívást
Pontszerzéssel indított a világ legfiatalabb kamionversenyzője
Túraautó-vb
Michelisz 3. helyen zárt a Salzburgringen
2. szakasz
Gemenci Nagydíj: Cador Rida diadalmaskodott
Utasa is életveszélyben
Autóval ütközött - szörnyethalt a motoros
Ütköztek Ómassán
Csak úgy motoroztak - jogosítvány, bukósisak nélkül...
Közösségi közlekedés
Menetrend a pünkösdi ünnepekre

Gránátok a Dunában!
Két gránátot talált egy fürdőző a Dunában vasárnap délután Dunakeszin, ezért lezárták a folyó érintett szakaszát a Liget utcánál 150 méter hosszan.
Ki ütött elsőnek?
Videó: csúnyán elveri egy nő a kötözködő biztonsági őrt
Május 19.
KENÓ: a nyertes számok
20. játékhét
Hatos lottó: egy páratlan, a többi mind páros
Miskolcon
Tűz ütött ki egy tízemeletes ház szemétledobójában
Öregasszonyokat rabolt ki
Árulkodott a brutális nő helyszínen maradt egyik irata - két óra alatt elfogták
Helvécia
A háza elé ért a motoros - hasba döfte egy kaszával
top fórum témák:
- Lelki, erkölcsi, szellemi adósságainkkal kellene szembesülnünk!2013.05.18 22:29
- Merkel: Magyarországot a jó útra kell terelni2013.05.18 13:41
- Elhallgatott kamat - devizahiteles nyert pert a bankja ellen2013.05.18 13:39
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2013.05.18 09:30
- Orbán Viktor és a Fidesz2013.05.18 07:59
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


