hirdetés

Kevesebb zsír, jobb alvás

A túl zsíros étrend alvászavarokhoz vezethet

A túl zsíros étrend alvászavarokhoz vezethet egy tanulmány szerint, amit a SLEEP 2008-on prezentáltak, a 22. éves Associated Professional Sleep Societies találkozón szerdán.

2008.06.13 08:23medipress.hu
hirdetés

A tanulmány szerint - amit Cibele Crispirn vezetett (MS, Federal University of Sao Paulo, Brazília) – minél több zsírt fogyasztassz minden nap, annál kevésbé valószínű, hogy nyugodt lesz az éjszakai pihenésed. A zsírban gazdag sajtburgerek és sült krumplik fogyasztása különösen rossz hatással lehet az éjszakai alvásodra. – állítja a tanulmány.

Laboratóriumokban készült kísérletek során is az volt a tapasztalat, hogy minél több zsírt ettek nap közben a vizsgált személyek, annál többször ébredtek fel és hánykolódtak egész éjszaka, illetve minél több zsírt ettek, annál több légzésproblémájuk volt és az úgynevezett gyors szemmozgásos alvásszakasz (REM) is annál kevesebb volt.

Az American Academy of Medicine szóvivője, Ron Kramer (MD) hangsúlyozta a REM az az alvásszakasz, amikor álmodunk és ez a szakasz segít nekünk energiához jutni a következő napra.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Infarktus elhanyagolt érszűkület miatt?
2012. máj. 17. 13:37

Hogyan előzze meg a stroke-ot?
2012. máj. 17. 12:11

Több kóros értékre is fény derült - Stroke Nap 2012
2012. máj. 17. 10:41

Vészhelyzet - általános tennivalók
2012. máj. 17. 09:41

Szűkül a jövő évi gyógyszerár-támogatás
2012. máj. 17. 09:07

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.