hirdetés

Alacsony zsírtartalmú diéta

A mediterrán étrendhez hasonlóan szívbarát az alacsony zsírtartalmú is

Szívinfarktus után akár az alacsony zsírtartalmú, akár a mediterrán diéta jelentős általános és kardiovaszkuláris egészségügyi előnyökkel jár - állapították meg amerikai kutatók kis mintán végzett felmérésükben.

2008.06.28 11:19MTI
hirdetés

A kétféle étrend hasonló mennyiségben tartalmaz fehérjét, szénhidrátokat, koleszterint és telített zsírsavakat, ám a mediterrán diéta nagyobb mennyiségben tartalmazza az egészséges, telítetlen zsírokat, különösen a halakban megtalálható omega-3 zsírsavat.

Azoknál a pácienseknél, akik a szívinfarktusuk után négy évig a két étrend valamelyikén éltek, lényegesen kisebb volt a későbbi kardiovaszkuláris problémák kockázata - közölte Katherine R. Tuttle a The American Journal of Cardiology című egészségügyi szaklap júniusi számában megjelent tanulmányában.

A kutatócsoport férfiakat és nőket vizsgált, akik az első szívinfarktusukat követő hat héten belül csatlakoztak a programhoz. 50 páciens az alacsony zsírtartalmú diétát, 51 pedig a mediterrán étrendet követte, és egyéni tanácsadásban vett részt 24 hónapig.

A felmérésbe bevontak 101 kontrollszemélyt is, akikre nem vonatkoztak étrendi előírások. Négy év elteltével összehasonlították az egyes csoportok egészségügyi adatait, és azt találták, hogy a kétféle diéta szerint étkezők egymáshoz hasonló arányban, ám a nem diétázókhoz képest mintegy 70 százalékkal kisebb gyakorisággal szenvedtek el újabb szív- és érrendszeri eseményt vagy haláloztak el.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Infarktus elhanyagolt érszűkület miatt?
2012. máj. 17. 13:37

Hogyan előzze meg a stroke-ot?
2012. máj. 17. 12:11

Több kóros értékre is fény derült - Stroke Nap 2012
2012. máj. 17. 10:41

Vészhelyzet - általános tennivalók
2012. máj. 17. 09:41

Szűkül a jövő évi gyógyszerár-támogatás
2012. máj. 17. 09:07

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.