hirdetés

Legfontosabb a csecsemők anyatejes táplálása

A tehéntej későbbi bevezetése nem előzi meg a gyerekek allergiáját

A tehéntej étrendbe iktatásának elhalasztása inkább növeli, semmint csökkenti a két év alatti gyerekeknél kialakuló allergia kockázatát - állapították meg holland kutatók.

2008.07.09 10:49MTI
hirdetés

A széles körben elterjedt ajánlást kevés tudományos adat támasztja alá, ezért a Maastrichti Egyetem kutatói Bianca E. P. Snijders vezetésével 2558 csecsemő adatait elemezték. Az étrendi információkat az anyák szolgáltatták terhességük végén, valamint a szülés után három, hét, tizenkét és huszonnégy hónappal. A gyerekeknél 2 éves korukban vizsgálták meg, vannak-e allergiás tüneteik. 

Az eredmények azt mutatták, hogy növelte az ekcéma kockázatát a tehéntej és származékai étrendbe iktatásának elhalasztása a baba kilenchónapos korán túlra. Más ételek héthónapos kornál későbbi bevezetése is növelte az ekcéma, valamint egyéb bőrtünetek és az asztmás légzés kialakulásának esélyét.
 
A holland kutatók továbbra is a csecsemők anyatejes táplálását tartják támogatandónak, de a Pediatrics című szakfolyóirat júliusi számában megjelent tanulmányukban felhívják a figyelmet: megkérdőjelezhető az egyéb ételek étrendi bevezetésének elhalasztását célzó ajánlás haszna.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Furunkulus és karbunkulus
2012. febr. 10. 20:11

Mit szabad és mit nem foghúzás után?
2012. febr. 10. 18:37

A szájüregi daganatok és tünetei
2012. febr. 10. 17:12

Immunrendszerünk működése és zavarai
2012. febr. 10. 16:17

A hasfájás és kezelése
2012. febr. 10. 14:24

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.