hirdetés

Rossz étkezési szokások, túlsúly, kevés mozgás

Mediterrán étrend a II. típusú diabétesz ellen

Ha az úgynevezett mediterrán étrend szerint táplálkozunk, mely sok zöldséget és gyümölcsöt, de kevés állati élelmiszert tartalmaz, megvédhetjük magunkat a II. típusú cukorbetegségtől - egy spanyol kutatás szerint.

2008.11.13 09:30ideal.hu
hirdetés

A mediterrán étrendet eddig is gyakran ajánlották a szív- és érrendszeri betegségek ellen, de az még nem volt ismeretes, hogy a cukorbetegség ellen is véd. Az étrend alapvető része az olívaolaj, a zöldségek, gyümölcsök, diófélék, gabonák, hüvelyesek, halak, viszont alig van benne hús és tejtermék. Ha eszerint étkezünk, megőrizhetjük egészségünket, és sokféle betegséget megelőzhetünk.

A kutatásban 13 380, egyetemet végzett spanyol vett részt, akik nem voltak cukorbetegségek. Egy 136 kérdésből álló kérdőívet kellett kitölteniük az étrendjükről, főzési szokásaikról, az általuk fogyasztott étrend-kiegészítőkről. A kutatók átlagosan 4,4 éven át követték őket nyomon, és azt tapasztalták, hogy akik a mediterrán étrendet követték, kisebb veszéllyel betegedtek meg a diabétesz II. típusában.

Akik szigorúan vették a diétát, akár 83 százalékkal is csökkenthették a veszélyt. A II. típusú cukorbetegséget egyébként a rossz étkezési szokások, a túlsúly és a túl kevés testmozgás okozza.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

A félelem kezelhető!
2012. máj. 24. 09:41

Májkárosodás - Hogyan lehet megítélni a súlyosság fokát?
2012. máj. 24. 07:38

Előzzük meg a nyári fülbetegségeket!
2012. máj. 24. 05:21

Milyen veszélyeket rejthet a barkácsolás?
2012. máj. 24. 02:51

A hegsérv tünetei, kezelése
2012. máj. 23. 23:23

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.