hirdetés

Napi öt csésze életmentő lehet

A zöld tea csökkentheti a prosztatarák kockázatát

A japán nemzeti rákkutató központ tanulmánya szerint a zöld tea fogyasztása mintegy felére csökkentheti a prosztata rák kockázatát azoknál a férfiaknál, akik naponta legalább öt csészével fogyasztanak, azokhoz képest, akik egy csészénél is kevesebbet isznak.

2007.12.19 17:44MTI
hirdetés

A prosztatarák jóval kevésbé gyakori az ázsiai férfiak körében, mint nyugati társaiknál. Ez vélhetően kapcsolatban áll az Ázsiában honos zöld tea fogyasztásával - állítja Kurahasi Norie, a vizsgálatot lefolytató egyik kutató.

A tanulmányt az American Journal of Epidemiology szaklap közölte. Benne ötvenezer, 40-69 éves férfi követéses adatait összegezték 1990-től kezdődően, esetenként akár 14 évet átfogóan.

Ugyanakkor az Egyesült Királyság rákkutató alapítványa honlapján közölte, hogy a brit Journal of Cancer szaklapban tavaly közölt tanulmány ennek ellent mond. Ebben ugyanis csaknem húszezer japán férfi egészségügyi adatait elemezve nem találtak összefüggést a zöld tea fogyasztása és a prosztatarák gyakorisága között.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Mit szabad és mit nem foghúzás után?
2012. febr. 10. 18:37

A szájüregi daganatok és tünetei
2012. febr. 10. 17:12

Immunrendszerünk működése és zavarai
2012. febr. 10. 16:17

A hasfájás és kezelése
2012. febr. 10. 14:24

A Sjögren-szindróma és tünetei
2012. febr. 10. 12:37

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.