hirdetés

Fontos milyen típusú kávét iszunk

Csak a nőket védi a kávé a vastagbélráktól

Korábbi tanulmányokkal ellentétben egy új áttekintő vizsgálat nem igazolta a kávé potenciális védőhatását vastagbél- és végbélrák ellen - közölték bostoni kutatók az International Journal of Cancer című szaklap áprilisi számában.

2009.04.15 10:08MTI
hirdetés

A Harvard Egyetem orvosi iskolájának munkatársai Youjin Je vezetésével szisztematikusan áttekintettek 12 követéses tanulmányt, melyek összesen 646 848 embert érintettek, közülük 5403 páciensnek volt vastagbél- vagy végbélrákja. A sok, illetve kevés kávét fogyasztók adatait összehasonlítva a kutatók nem találtak összefüggést az elfogyasztott kávé mennyisége és a vastagbél-, valamint végbélrák előfordulásának kockázata között.

Noha az elemzett tanulmányok közül négy az Egyesült Államokban, öt Európában, három pedig Japánban készült, minden ország adatai igen hasonlók voltak. Az egyetlen eltérést a nőknél előforduló vastagbélrák előfordulásánál állapították meg, ebben a csoportban 21 százalékkal csökkent a kockázat a kávéfogyasztás növekedésével, sőt a japán nők körében 38 százalékos kockázatcsökkenést mutatott az elemzés.

Je hozzátette, hogy a hatás a kávé típusától (normál vagy koffeinmentes), illetve elkészítési módjától (főzött vagy filteres) is függ, ezért ebben az irányban további vizsgálatok szükségesek.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Egyre gyakoribb az ételallergia - mi az oka?
2012. máj. 21. 17:12

Hogyan csökkenthető a magas vérnyomás?
2012. máj. 21. 16:20

Fogpótlás csúcsminőségű technológiával
2012. máj. 21. 15:45

A fogkő és következményei
2012. máj. 21. 14:37

Segítse a fogyást természetes anyagokkal!
2012. máj. 21. 13:21

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.