hirdetés

A kalcium-kő kialakulását gátolhatják

Diétás üdítővel a vesekő ellen!

A veseköves páciensek számára előnyös lehet a diétás szénsavas üdítőitalok fogyasztása. A Kaliforniai Egyetem (San Francisco) kutatónak eredményei azt sugallják, hogy a gyakran fogyasztott szénsavas üdítők citrát- és maleát-tartalma elegendő lehet a kalcium-kő kialakulásának meggátlásához.

2009.04.29 13:17medipress.hu
hirdetés

A fokozott lúgosság serkenti a citraturoát, amely a kalcium-kövek kialakulásának ismert tényezője. A maleát fokozza a lúgok mennyiségét. A kutatók megmérték 15 népszerű diétás üdítőital citrát- és maleát-tartalmát. Azt találták, hogy a Diet Sunkist Orange tartalmazta a legnagyobb mennyiségű lúgot, és a Diet 7-Up a legnagyobb mennyiségű citrátot.

Ez a vizsgálat nem akarja azt javasolni, hogy az ismétlődő veseköves páciensek mostantól víz helyett üdítőitalokat fogyasszanak.” – közölte Dr. Anthony Y. Smith AUA szóvivő. „Ugyanakkor azt sugallja, hogy azok a veseköves pácienseknek számára, akik nem isznak diétás üdítőitalt, előnyös lehet a mérsékelt fogyasztásuk.” A vizsgálat eredményeiről az Amerikai Urológus Szövetség (AUA) 104. Éves Tudományos Találkozóján számoltak be.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Cystoscopia: A hólyagtükrözés
2012. febr. 10. 10:42

Mikor szükséges feltétlenül eltávolítani a bölcsességfogat?
2012. febr. 10. 09:13

Torokgyulladás és kaparó torok
2012. febr. 10. 07:38

Az érgyulladás (vasculitis) típusai
2012. febr. 10. 05:21

Az EKG és a terheléses EKG
2012. febr. 10. 02:51

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.