Sótalanul jobb!
Kevesebb só = kevesebb elhízott gyerek
A sós rágcsálnivalókat és sós ételeket kedvelő gyerekek gyakran nyúlnak a kalóriadús cukros üdítők után, ezért esetükben a sófogyasztás visszaszorításával sikeresen lehet küzdeni a fölösleges kilók ellen - állapította meg egy brit tanulmány.
2008.02.21 12:43MTIA szerdán közzétett publikáció az első olyan tanulmány, amely gyermekek esetében vizsgálta a magas sófogyasztás elhízásban játszott szerepét. Korábbi kutatások bizonyították, hogy a túl sós ételek miatt megszomjazó felnőttek több cukros üdítőt isznak, és a csökkent sótartalmú étrend következtében a kalóriadús italok fogyasztása is csökkent. A só "az elhízás betegség egyik rejtett faktora" - hangsúlyozták az Amerikai Szívgyógyász Társaság Hypertension című online folyóiratában megjelent dolgozat szerzői, akik a londoni St. George Egyetem kutatócsoportjában dolgoztak.
Megállapításuk szerint a só 80 százalékban a készételekből és a rágcsálni valókból kerül az emberek szervezetébe. A sószóró csupán a sófogyasztás 10-15 százalékáért felelős - csatlakozott kollégáik véleményéhez egy indianai orvosprofesszor, szintén az online orvosi magazinban reagálva a tanulmányra. A brit kutatók arra is rávilágítottak, hogy a kevesebb só - kevesebb kalóriadús üdítő összefüggés orvosi szempontból azért is üdvös lehet, mert a sótlanabb étrend következtében a vérnyomás is csökken. Márpedig bizonyított tény, hogy a magas vérnyomás növeli a szívinfarktus és az agyvérzés kockázatát.
A feldolgozott élelmiszerek sótartalmát fokozatosan kell csökkenteni, így aztán az emberek nem is veszik majd észre, hiszen a 10-20 százalékos sócsökkentés még nem fog feltűnni - javasolta a kutatás egyik vezetője. Ha a brit gyerekek naponta csupán fél teáskanálnyi sót fogyasztanak (ami a jelenlegi átlagos adagjuk fele), az heti fél literrel kevesebb cukrozott üdítő elkortyolgatásához vezet - állapította meg a tanulmány, amely egy 1997-ben végzett felmérés adataiból indult ki. Akkor közel 1700 4-18 éves brit gyerek étkezési szokásait rögzítették egy héten át. Nagy-Britanniában 1996-ban kormánykampány indult a sófogyasztás csökkentésére, és a kutatók szerint ez mára meg is hozta gyümölcsét: kevesebb sót esznek az angolok. Az Egyesült Államokban is szeretnék elérni az orvosszakmai szervezetek, hogy kormányszinten szabályozzák a túl sós élelmiszerek sótartalmát, hogy ezáltal csökkenjenek a vérnyomással és szívvel kapcsolatos megbetegedések.

Képek - Sztárokkal nyílt meg a főváros népszerű szórakozóhelye
Vörös szőnyeg, tradicionális gitártörés, sztárok, exkluzív Fun Lovin' Criminals koncert és fergeteges hangulat: ez jellemezte a budapesti Hard Rock Cafe hivatalos megnyitó buliját, amelyen legendás hazai zenészek és sportolók mellett az étteremlánc nemzetközi vezetői is részt vettek.
Fontos küldetés vár DJ Dominique-re Londonban
Az olimpiára készül a sztár-DJ
A sálakon népszerű minták pólókra költöztek
Képek - A sálat nyáron se kell nélkülözni!
Túlóra-díjak miatt robbant ki az ellentét
Kirúgta a bébiszittert, beperelték Sharon Stone-t
Újraforgatják A hét mesterlövészt
Vadnyugatira vált Tom Cruise: ő lehet a fő mesterlövész
Egyszerű, mégis kiváló mártás lesz belőle
Gazdagon csak paradicsommal lehet
Ezrekért "vesztegették" el
Az elveszett majd megtalált királyi bugyogó új gazdára lelt

Rekordszinten a világ széndioxid-kibocsátása
Tavaly rekordot döntött a fosszilis tüzelőanyagokból származó, üvegházhatást okozó széndioxid-kibocsátás a világon.
18 százalék
Fesztiválbelépők: kedvezményes lehet az áfakulcs
NFM
Szervezeti átalakításokat és fejlesztéseket terveznek a vasúton
Központi terv készül
Jövedelemkülönbségeket csökkentene a kínai kormány
Építőipar a szomszédban
Leier: egymilliárdos ingatlanfejlesztésbe kezd Győrben
EU-csúcs, gazdasági növekedés ösztönzése
Közös közép-európai javaslatcsomag
Bare International
Próbavásárlásos minőség-ellenőrzés: Budapesten lesz az európai központ

A túlsúlyos kismama szülési bonyodalmakra számíthat?
Ha egy kismama túlsúlyos vagy elhízott a terhesség előtt és alatt, megteremti a legnagyobb esélyt arra, hogy túl nagy babának adjon életet - császármetszést és egyéb komplikációkat kockáztatva.
Hamar gyógyul a magasrangú - pávián-körben
Aki magasabban van, gyorsabban helyrejön
Hogyan lehetne könnyebb a táskánk?
Tudjuk, hogy "gyilkol", mégis hordjuk...
Megfejtették a ketogén diéta titkát
Így segít a kemény diéta epilepsziás roham ellen
Napi horoszkóp - 2012. május 24.
Napi előrejelzés 12 jegy számára
Akár a buszon is bevethető lenne a segítség
Azonnal segítene szorongáskor az okostelefon?
Mit kell tudni, ha már eljegyeztük egymást?
Milyen hatással van a szerelem a bankszámlánkra?

Pintér Béla és Társulata Torunban szerepel
A Pintér Béla és Társulata a toruni Kontakt Fesztiválon szerepel Szutyok című előadásával; a lengyel közönség pénteken egy alkalommal láthatja a produkciót.
Ingyenes kísérőprogramokban sem lesz hiány
Thealter Fesztivál: a legjobb alternatív színházi előadások
Új nyári fesztivál
A Gödör stábja Agárdra költözik
A magyarországival együtt
Kolozsváron is lesz Ünnepi Könyvhét
Barokktól a dzsesszig
Koncert a Szent István-bazilikában
Fifty Shades
Erotikus fikciósorozat uralja a könyvpiacot
Temetéséről később intézkednek
Elhunyt Lengyel Erzsi színművész
Vezetés közben dőlt rá
Menet közben suhant át rajta a kidőlt fa a szélvédőkön keresztül
Vezetékszakadás
Csak estére áll helyre a menetrend
Rajtuk múlik
Montezemolo: a győzelem a mi kezünkben van
Ittas külföldi autós - józan hazai ítélet
Két évig nem vezethet a "szlalomozó" szlovák sofőr
Baleset a 4-es számú főúton
Hátulról érkezett a baj: szalagkorlátnak csapódott az autó
Felborult egy pótkocsi
Takarmány lepte a 47-est

Négy rablás tettesei is rendőrkézen
Négy rablás feltételezett elkövetőit fogta el a napokban a szolnoki rendőrség - jelentette be Szabó Zoltán, a Szolnoki Rendőrkapitányság bűnügyi osztályvezetője csütörtökön.
Bizonyítási eljárás
Képek: visszatértek a tetthelyre a kegyetlen soproni gyilkosok
Vajon a renitensekkel mit csinálnak?!
Kitiltják a közvécékből a legyeket, csak ketten maradhatnak!
Hurkot vetett, őzet aratott
Orvvadászt fogtak Nyírgyulajban: 350 ezer forintos kárt okozott
Egy nap alatt elfogták egy pilismaróti rablás tett
Alig lett magyar állampolgár, máris összeverték
Letartóztatták a kínai párost
Élve temették el az idős asszonyt, akit részegen ütöttek el
Eddig csalódottan nézegették az üres fészket
Tojással lepték meg a "nem meleg, csak egynemű" pingvinpárt
ma.hu legfrissebb hírei:
- 14:51 A hadsereg visszaverte az al-Kaida nyomulását Jemenben
- 14:45 Hamarosan hazamehet az újszíves baba
- 14:30 Elnapolták a Négy Mancs elleni pert
- 14:29 Képek - Sztárokkal nyílt meg a főváros népszerű szórakozóhelye
- 14:24 Fesztiválbelépők: kedvezményes lehet az áfakulcs
- 14:23 A túlsúlyos kismama szülési bonyodalmakra számíthat?
- 14:23 Pártérdeket szolgál a választási eljárási törvény?
StarjobsIngatlan tanácsadó
Otthon CentrumIndkøber
Risskov AutoferienTovábbi friss állások >
Szállás,utazás:
-
PONTGYŰJTŐ AKCIÓ:
Foglaljon szállást 2X olcsóbban! >> - BALATON szállás, pünkösd szállás
- 50 %-os kedvezmények, akciós hétköznapok, álomhétvégék
- Wellness szállás, Bababarát szállás, Gyógyszállodák
- Budai Gourmet, Nyár szállás, Balatoni programok, Még több belföldi program>>
- Nyerj wellness hétvégét! Programok: Szentendrei Pünkösdi Játékok
- Hotel szállás utazás
top fórum témák:
- Wallenberg-szobor: garázdaság miatt nyomoz a rendőrség2012.05.24 14:24
- Jogállamiság, igazságszolgáltatás, hol?2012.05.24 13:29
- Orbán: Magyarország gondolkodásmódot váltott2012.05.24 12:54
- Öt napot kapott a Mal2012.05.24 12:54
- Alig lett magyar állampolgár, máris összeverték2012.05.24 12:50
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter





