belépés keresés
Név: Jelszó:
Hová: Elfelejtettem a jelszavam. Ezen a számítógépen megjegyezze a belépést
Ha még nem regiszrált felhasználónk: >> ma.hu freemail regisztráció >> ma.hu fórum regisztráció
Mit keressen: Mivel keressen:
Hol keressen:

A szójafogyasztás rákmegelőzésként is szóba jöhet

Szója és a D-vitamin a vastagbélrák ellen

Kaliforniai kutatók szerint a szójában talált természetes zsírok, a szfingadiének kulcsszerepet játszhatnak a vastagbélrák elleni harcban.
2010.02.08 19:20, medipress.hu



Egyelőre csak ecetmuslicával végeztek kísérleteket, ám a tudósok új gyógyszer fejlesztésében reménykednek. Az ígéretes eredmények magyarázzák, hogyan is véd a szója a vastagbélrák ellen. Dr. Julie Saba, az Oaklandi Gyermekkórház Rákkutató Központjának igazgatója és munkatársai megállapították, hogy ha az ecetmuslicában magas a szfingadiének szintje, a mutáns (azaz potenciálisan rákos) sejtek elpusztulnak.

Az ecetmuslicát gyakran használják emberi betegségek genetikai hátterének vizsgálatára. Sabaék a Cancer Research decemberi számában tették közzé vizsgálatuk részleteit. A cikk szerint a szóját akár rákellenes szerként is ki lehetne próbálni, hiszen a növény gazdag szfingadiénekben. A szfingadiének megtalálhatók a szójában, a növény fogyasztása pedig biztonságos.

A szójafogyasztás tehát akár rákmegelőzésként szóba jöhet, míg a növényből kifejlesztett gyógyszer a már vastagbélrákban megbetegedetteknek nyújthat majd új reményt. A D-vitamin magas vérszintje kapcsolatba hozható a vastagbélrák kialakulásának alacsonyabb kockázatával – írja a British Medical Journal.

Számos korábbi tanulmány felveti, hogy kapcsolat van a D-vitamin és a vastagbélrák között, azonban eddig nem volt erre meggyőző bizonyíték. Európai kutatók egy széleskörű együttműködés keretein belül vizsgálták a keringő D-vitamin, valamint a D-vitamin- és a kalcium-bevitel függvényében a kolorektális rák (vastag- és végbélrák) kialakulását.

Következtetéseiket az Európai Prospektív Vizsgálat a Rákbetegségek Területén (EPIC) adatai alapján vonták le, mely 11 nyugat-európai ország 520 ezer esetére terkedt ki. 1992 és 1998 között a résztvevők kérdőívek segítségével megadták étkezési és életmód-szokásaikat, valamint vérmintákat gyűjtöttek. Néhány évvel később 1248 esetben alakult ki a vastag- és végbél daganata, ezeket az esetek 1248 egészséges kontroll alanyhoz hasonlították.

Azon a résztvevők esetén, akiknek vérében magas D-vitamin koncentrációt mértek, közel 40%-kal csökkent a vastag- és végbélrák kialakulásának valószínűsége az alacsony vitaminszintűekhez képest. A kutatók továbbá azt is kimutatták, hogy az optimális koncentráció 50-75 nmol/l, ugyanis míg az 50 alatti érték fokozott kockázatot jelentett, addig a 75 feletti érték nem járt további kockázatcsökkenéssel.

Azonban a kutatók más daganatok esetében még nem vizsgálták a D-vitamin szerepét. Sőt jelenleg azt sem tudják, a magasabb D-vitaminszintet inkább étrendi változtatásokkal, vagy az étrend mérsékelt napfénnyel való kombinációjával érhető-e el.

könyvjelző Hozzáadom a könyvjelzőhözprint
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

A szójatej nem csökkenti a koszorúérbetegség kockázatát Csodaszer a sztearinsavval dúsított szójababolaj A szója miatt is pusztul a brazil őserdő Szója, a "földek húsa"



http://eletmod.hu/tart/index/j/eletmod

Nem vese

A vese egészségéről az Európai Parlamentben

A krónikus vesebetegség és a cukorbetegség, illetve a két kór összefüggése olyan fenyegető kockázat napjainkban az európai lakosság számára, hogy a probléma megelőzésére minden európai kormányzatnak, az egészségügyért felelős politikusoknak és szakértőknek többet kell tenniük - hangoztatták Strasbourgban az Európai Parlament tagjai a Vese világnapja alkalmából rendezett sajtószemináriumon.


Ízetlen lesz, ha belepusztulnak is

New York állam éttermeiben betiltanák a só használatát


Kérdések merültek fel, életek merülnek el

Vita Németországban a rákszűrésről

kos bika ikrek rák
oroszlán szűz mérleg skorpió
nyilas bak vízöntő halak






Portál szoftver és szerkesztőségi CMS, DMS rendszer:
© PortalWare, 2008 Deltha Rendszerház Kft.


• Médiaajánlat és hirdetési akciók •  Impresszum •  Adatvédelmi nyiltakozat •  Fórum •  Írj Nekünk! •
• Olvasói és moderálási alapelvek •  rss ma.hu RSS csatornái •