hirdetés

Gátolja a véralvadékok kialakulását

A szélütés kockázatát is csökkentheti a csokoládé

Újabb tanulmányok igazolták, hogy a csokoládé jótékony hatással van az érrendszerre, és rendszeres fogyasztása csökkenti a szélütés kockázatát. Egy felmérés viszont ellenkező eredménnyel járt.

2010.02.15 10:09MTI
hirdetés

A csokoládéban lévő kakaó sok flavoidot tartalmaz, amely a kutatók szerint gátolja a véralvadékok kialakulását. A kanadai Hamiltonban lévő McMaster Egyetem tudósai három kutatás eredményeit elemezték. Az első, 44 ezer személy részvételével zajló felmérésből kiderült, hogy hetente egy adag csokoládé elfogyasztása 22 százalékkal csökkenti a szélütés kialakulásának kockázatát.

A második tanulmány során ezerkétszáz személyt vizsgáltak, és megállapították, hogy heti ötven gramm csokoládé a felére csökkenti az agyi infarktus rizikóját. A harmadik vizsgálat viszont az édesség egyetlen védő funkcióját sem támasztotta alá. Sarah Sahib kutató véleménye szerint elsősorban azt kellene tüzetesebben elemezni, hogy valóban a csokoládé csökkenti-e a szélütés kockázatát, vagy pedig az eleve egészségesebb emberek fogyasztanak inkább több édességet. A tudósok áprilisban egy neurológuskonferencián ismertetik eredményeiket Torontóban.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Szépségápolás és terhesség
2012. máj. 22. 16:02

Nem kerül forgalomba az abortusztabletta
2012. máj. 22. 15:40

Áramütés, villámcsapás - Mi a teendő?
2012. máj. 22. 15:25

Képzetlenség vagy gondatlanság?
2012. máj. 22. 14:17

Aranyérmek és ?zölden? csillogó műemlékek
2012. máj. 22. 12:46

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.