hirdetés

Növeli a szeszfogyasztás intenzitását

Energiaitallal több alkohol fér belénk?

Kutatók olyanok szokásait vizsgálták, akik alkoholt és energiaitalokat is fogyasztanak, és arra jutottak: az utóbbiak használata jelentősen növelte a szeszfogyasztás intenzitását.

2010.12.24 15:50medipress.hu
hirdetés

Sean Barrett, az új-skóciai Hallifaxi Egyetem pszichológiaprofesszora 70 olyan diákkal készített interjút, akik mindkét italtípust rendszeresen fogyasztották.

„Azt tapasztaltuk, hogy az energiaitalok kétszeresére növelték az elfogyasztott alkohol mennyiségét. Ez azt jelenti, hogy aki négy adag alkoholos italt iszik egy átlagos héten, az várhatóan nyolcat fog akkor, ha energiaitalt is fogyaszt. Ez jelentős növekedés, különösen, ha figyelembe vesszük egy korábbi kutatásunkat, amelyben azt tapasztaltuk, hogy bizonyos szerek – például a dohány – alkohollal való párosítása hasonló eredményre vezet.” – nyilatkozta.

Dr. Barrett azonban hozzáteszi, hogy a felmérés még kezdeti stádiumban tart, így az eredmények magyarázatát még nem tudják pontosan. Egy elmélet szerint egyszerű társadalmi viselkedésről van szó: aki jól szórakozik, mindenből többet fogyaszt.

Egy másik, érdekesebb ötlet a neurológiára épül: ezek az italok dopamint szabadítanak fel az agyban, amely jó hangulatot és a véralkoholszint növekedését okozza, miközben visszatartják a nyugodt érzéseket. A cigaretta vagy a kokain hasonló hatásmechanizmusra épül.

"Most azt kell kiderítenünk, hogy a koffein, vagy a taurin nevű aminosav felelős ezért a folyamatért.Ugyanakkor tudjuk, hogy ha ezekkel az italokkal párosítják az alkoholt, az emberek józanabbnak érzik magukat annak ellenére, hogy az ittasság tüneteit mutatják." - mondja Dr. Barrett.

Az energiaitalok által okozott megnövekedett szeszfogyasztás könnyen vezethet alkoholmérgezéshez vagy hosszabb távon függőséghez. A kutatási eredmények a Drug and Alcohol Review című folyóiratban jelentek meg.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

A dohányzástól a csontok is gyengülnek
2013. máj. 18. 15:09

Depressziós vagyok, vagy csak rossz a kedvem?
2013. máj. 18. 13:40

Göbös pajzsmirigy: Milyen jelek figyelmeztetnek rá?
2013. máj. 18. 11:17

Mit érdemes tudni a hátfájásról?
2013. máj. 18. 09:40

Orbáncom van, mit tegyek? - Az orvos válaszol
2013. máj. 18. 07:38

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.