hirdetés

Jó hatással van a gyulladásos folyamatokra

Az étcsoki védi a szívet

Egy kis kockányi étcsokoládé naponta védi szívünket a gyulladástól és más szívproblémáktól, állítják olasz kutatók. A tejcsokoládé nem felel meg erre a célra.

2008.09.24 18:31MTI
hirdetés

A Moli-sani elnevezésű projekt az egyik legnagyobb eddig lefolytatott egészségügyi tanulmány Európában - írja a LiveScience című internetes tudományos portál. A tanulmány - amely teljes terjedelmében a Journal of Nutrition című táplálkozástudományi folyóirat legutóbbi számában jelent meg - napi 6,7 gramm étcsokoládé elfogyasztását találja optimálisnak. A kutatók 4849 egészséges ember vérében vizsgálták egy, az érrendszeri gyulladást jelző fehérje mennyiségét. 

A kakaóbabban többféle antioxidáns is található, elsősorban a flavonoidok és más polifenolok vannak kedvező hatással a gyulladásos folyamatokra - mondta Romina di Giuseppe kutatásvezető. A vizsgálat eredménye szerint a rendszeres étcsokievők vérében alacsonyabb volt a káros fehérje mennyisége. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a több csokoládé még jobb eredményt hozna. A szokásos 100 grammos táblával számolva hetente fél tábla csokit majszolhatunk el "gyógyhatású szerként". Az optimális mennyiség fölötti csokoládé fogyasztása eltűntette az előnyöket.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

A vírusos tüdőgyulladás tünetei
2012. máj. 23. 05:21

Stresszorexia - A dolgozó anyák táplálkozási zavara
2012. máj. 23. 02:51

Szoptatás a terhesség alatt
2012. máj. 22. 23:23

Gyermekkerékpár - Hogyan vásároljon biciklit?
2012. máj. 22. 21:41

Só utáni vágy ? Az Addison-kór jele
2012. máj. 22. 20:11

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.