hirdetés

Nem ajánlott C-vitamin szedése kemoterápia előtt

A C-vitamin ronthatja a kemoterápia hatékonyságát

A C-vitamin készítmények csökkenthetik a kemoterápia hatékonyságát - állapították meg laboratóriumi kísérletek alapján amerikai kutatók.

2008.10.13 14:37MTI
hirdetés

A C-vitamin készítmények csökkenthetik a kemoterápia hatékonyságát - állapították meg laboratóriumi kísérletek alapján amerikai kutatók. Különböző kemoterápiás szerek 30-70 százalékkal kevesebb emberi ráksejtet pusztítottak el petricsészében akkor, ha előzetesen C-vitaminnal kezelték a sejteket - közölték New York-i rákkutatók a Cancer Research című szakfolyóiratban. Mark Heaney csoportja egerekbe is beültetett emberi ráksejteket.

Azt tapasztalták, hogy amikor a kísérleti egerek C-vitamin készítményt kaptak két órával a kemoterápia előtt, a daganat gyorsabban növekedett. A kutatók ötféle elterjedt kemoterápias szert vizsgáltak. "A C-vitamin nem semlegesíti a kemoterápiás szerek hatását, de csökkenti azt" - mondta Heaney. A C-vitaminra szüksége van az emberi szervezetnek, ám Heaney nem ajánlja pácienseinek kiegészítő szedését a kemoterápia ideje alatt. A kemoterápiás szerek a ráksejtek mitokondriumát károsítja, amely ilyenkor "öngyilkosságra" felszólító jeleket küld a sejtnek.

Heaney szerint a C-vitamin ezt a mitokondriumkárosító hatást csökkenti. A laboratóriumi- és az egérkísérletek után még további vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy emberre vonatkozóan is megállapításokat tegyenek a kutatók. Az eredmény mindenesetre újabb adalék a C-vitamin rákra gyakorolt hatása körüli vitában. A Nobel-díjas amerikai Linus Pauling a múlt század hetvenes éveiben vetette fel, hogy a C-vitamint használhatják a rák elleni küzdelemben.

A C-vitamin hatását vizsgáló tanulmányok ezt az előnyt eddig nem bizonyították. Egy augusztusban publikált amerikai kutatás szerint azonban a nagy dózisban, injekció formájában bejuttatott C-vitamin egereknél csökkentette a daganatok növekedését.

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

A cukor károsabb mint a dohányzás?

Egyes becslések szerint a finomított fehér cukor több kárt okozott már az emberiségnek, mint a dohányzás.

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Furunkulus és karbunkulus
2012. febr. 10. 20:11

Mit szabad és mit nem foghúzás után?
2012. febr. 10. 18:37

A szájüregi daganatok és tünetei
2012. febr. 10. 17:12

Immunrendszerünk működése és zavarai
2012. febr. 10. 16:17

A hasfájás és kezelése
2012. febr. 10. 14:24

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.